Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik bestellen?

Wanneer je de kaartencollectie uit een bepaalde categorie wilt bekijken, klik je op de homepagina op de gewenste categorie. Je hebt keuze uit de categorieën: geboortekaartjes, trouwkaarten, uitnodigingen, wenskaarten, zakelijke kerstkaarten of kerstkaarten. Klik je op een van deze categorieën, dan vind je op deze pagina een compleet overzicht van alle kaarten die wij in onze collecties hebben.

2. Ontwerp met een eigen foto, tekening of beeld

Zodra je een ontwerp gaat maken, kun je via de toolbox kiezen voor een eigen afbeelding of een afbeelding uit onze beeldenbank. Als je meerdere eigen afbeeldingen wilt gebruiken, moet je eerst inloggen zodat je de afbeeldingen in je bibliotheek kunt zetten. Selecteer de afbeelding en vervolgens kun je deze verkleinen/vergroten of roteren.

3. Een proefdruk bestellen

Je kunt te allen tijde een proefdruk bij ons bestellen. Je kunt kiezen of je deze proefdruk op wit standaard karton of op wit glans karton wilt laten drukken. Voorbeelden van de verschillende kleuren van de enveloppen worden standaard bij de proefdruk geleverd. Kies bij de stap Bestellen voor een proefdruk. Het bestellen van een proefdruk is geheel vrijblijvend.

4. Wat zijn de kosten van een proefdruk?

De kosten van een proefdruk bedragen € 2,95.

5. Hoe weet ik of de kwaliteit van mijn ontwerp goed is?

Wanneer wij zien dat bij een bestelling de kwaliteit van jouw ontwerp niet goed is, nemen wij direct contact met je op. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de resolutie van de foto niet goed genoeg is, of dat de tekst in een bepaalde achtergrond niet goed leesbaar is. Heb je zelf twijfels over de kwaliteit van je ontwerp? Vraag dan een proefdruk aan of neem contact met ons op. Wij helpen je graag!

6. Kan ik mijn ontwerpen opslaan?

Nadat je een account hebt aangemaakt, kun je jouw ontwerpen opslaan. Zo kun je een aantal ontwerpen maken en uiteindelijk de leukste bestellen. Je hoeft dus ook niet meteen te bestellen, want een ontwerp blijft nog 6 maanden op onze server staan.

7. Wat gebeurt er nadat ik de bestelling heb geplaatst?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail. Alle gegevens vind je daar nog eens in terug.

8. Zitten er enveloppen bij de kaarten?

Alle kaarten worden geleverd met enveloppen. Je kunt ervoor kiezen de enveloppen eerder te ontvangen dan de kaarten. Zie punt 09. Enveloppen vooruitzenden.

9. Enveloppen vooruitzenden

Enveloppen kun je ook eerder bestellen. Zodra je op de bestelpagina bent, haal je het vinkje bij kaarten weg. Je selecteert het aantal en kiest de kleur van de envelop. Je ontvangt dan alleen de enveloppen. Zodra je de kaarten bestelt, haal je het vinkje bij enveloppen weg.

10. Kan ik de kaarten onder standaard posttarief verzenden?

Ja, voor alle kaarten geldt het standaard posttarief.

11. Hoe weet ik wat mijn bestelling gaat kosten?

Voordat je een bestelling plaatst, verschijnt de totale prijs van je bestelling. Je weet dus altijd vooraf wat je gaat betalen. Ook kun je de kosten op voorhand berekenen door in de navigatie bovenin je scherm op het tabblad Prijzen te klikken. Hier vind je een compleet overzicht van alle prijzen.

12. Hoe kan ik betalen?

Je kunt kiezen uit twee betaalopties:
1. iDEAL
2. met een creditcard

13. Welk bedrag gaat er naar UNICEF?

De verdeling per kaartsoort is als volgt:

Geboortekaartjes 25%
Trouwkaarten 25%
Uitnodigingen 25%
Wenskaarten 30%
Kerstkaarten 30%
Zakelijke kerstkaarten 20%
Voor UNICEF specifieke kaarten geldt een extra afdracht van 5%.

14. Kan ik ook een extra gift doen aan UNICEF, bovenop het deel dat per kaart wordt afgedragen?

Het is natuurlijk ook mogelijk om een extra gift te doen bovenop de afdracht per kaart. Bij Stap 3: Bestellen kun je exact aangeven of en hoeveel je wilt doneren. Giften die bij de bestelling worden gegeven, gaan geheel naar UNICEF.

15. Wat is de levertijd?

Ontvangen we de bestelling vóór 12 uur dan drukken en versturen wij de kaarten dezelfde werkdag nog en anders wordt het de volgende werkdag. De kaarten worden verstuurd via de 24-uurs pakketdienst van PostNL. Voor de 24-uurs bezorgtijd zijn wij afhankelijk van PostNL, derhalve kunnen wij deze niet garanderen.

16. Mag ik mijn bestelling annuleren?

Wil je jouw bestelling annuleren? Neem dan gelijk contact met ons op via telefoonnummer 075- 647 6626. Indien de bestelling nog niet gedrukt is, kan deze kosteloos geannuleerd worden.

17. Mijn vraag staat er niet bij

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@unicefkaartenmaken.nl of bel met 075- 647 6626.

UNICEF op

Steun UNICEF met de aankoop van jouw kaarten

Voor 18 geboortekaartjes kunnen 40 zwangere vrouwen worden beschermd tegen tetanus.

Vertel het verder!

Om je zo goed mogelijk te helpen gebruikt UNICEFkaartenmaken.nl cookies